База даних Перспективні винаходи України
Українська  English


Вхід
Ім'я:
Пароль:
Зареєструватись
ЕЛАСТИЧНИЙ УЩІЛЬНЮВАЧ ДЛЯ ЗАМКА КІЛЬЦЯ ТУНЕЛЬНОЇ ОПРАВИ МЕТРОПОЛІТЕНУ
Номер патенту49249
Дата набуття чинності15.07.2005
Індекс МПКE21D11/38
Дата подання заявки24.09.2001
ВинахідникЛещенко Валентина Іванівна, Політікова Лариса Григорівна, Ткаченко Анатолій Петрович, Шевцов Віктор Іванович, Хорольський Михайло Степанович
Власник патентуУкраїнський державний науково-дослідний конструкторсько-технологічний Інститут еластомерних матеріалів і виробів
Реферат

Винахід відноситься до ущільнень тунельної оправи метрополітену. Еластичний ущільнювач для замкового тюбінга тунельної оправи виконаний із еластомерних профілів. Вони мають вигляд двох замкнутих по периметру рамок зі скошеними боковими фланцями. Еластомерні профілі рамок в перерізі по базисній площині мають поздовжні пази напівкруглої форми і розташовані над ними поздовжні круглі канали. В одній рамці дві протилежні сторони, а в другій рамці одна сторона виконані під нахилом до основи рамки під кутом 10-30°. Еластомерний профіль рамки з двома сторонами під нахилом в 1,2-1,8 разів ширший за еластомерний профіль рамки з однією стороною під нахилом. При встановленні замкового тюбінга ущільнення не пошкоджується.

В одній рамці дві протилежні сторони, а в другій рамці одна сторона виконані під нахилом до основи рамки під кутом 10-30°. Еластомерний профіль рамки з двома сторонами під нахилом в 1,2-1,8 разів ширший за еластомерний профіль рамки з однією стороною під нахилом. При встановленні замкового тюбінга ущільнення не пошкоджується.

Формула
Технічний результат

Винахід відноситься до метробудування і призначений для ущільнення стиків тунельних оправ в підземному просторі глибокого розташування, до того ж може бути використаний при споруджені шахтних, транспортних і комунальних тунелів. Зокрема винахід призначений для ущільнення замка кільця тунельної оправи.

Використання еластичних гумових ущільнювачів на основі нових еластомерних матеріалів дали можливість створити нову технологію прокладки тунелів метрополітену, підвищити надійність герметизації тунельної обробки, збільшити швидкість проходки при зменшенні собівартості будівництва метрополітену, замінити свинцеві ущільнювачі.

Впровадження винаходу забезпечило можливість ВАТ "Київметробуд" вперше в світі збудувати ескалаторний тунель із збірного залізобетону в умовах пливунних ґрунтів. Такий тунель діаметром 10,1 м знаходиться на станції "Печерська" Київського метрополітену.

Галузь застосуванняМетробудування
Ступінь готовності до впровадженняСерійне виробництво
Особливі відзнакиУчасть у міжнародних виставкових заходах - 1